Yamaha MT-03, model 2020 - test premierowy [FILM]
Nowa Yamaha MT-03 na rok 2020 przyciąga uwagę nie tylko odmienionym, jeszcze bardziej mrocznym i drapieżnym wyglądem. Na jej korzyść przemawia również nowe przednie zawieszenie. Zobaczcie MT-03 w naszej filmowej prezentacji oraz teście, który przeprowadziliśmy na ulicach i na torze.
Yamaha na rok 2020 zafundowała nam odświeżone modele MT 125 oraz MT-03. Ich znakiem rozpoznawczym stała się przede wszystkim bardzo charakterystyczna przednia lampa.
Wzięliśmy pod redakcyjną lubię model MT-03, czyli jeden z popularniejszych nakedów w klasie motocykli na prawo jazdy kategorii A2. Poniżej film z obszerną prezentacją i testem nowej MT-03:
Yamaha MT-03 to siostrzany model bardziej usportowionej Yamahy R3, którą również niedawno dla was testowaliśmy. Zarówno naked MT-03, jak i sportowa R3, mają ten sam silnik, hamulce oraz podwozie. Motocykle różnią się jedynie wyglądem (R3 ma sportowe owiewki) oraz pozycją za kierownicą (pozycja na R3 jest nieco bardziej sportowa, pochylona, choć wciąż bardzo wygodna).
Yamaha MT-03 - co nowego na 2020?
Nowa Yamaha MT-03 może się pochwalić po pierwsze odmienionym wyglądem, po drugie nowym przednim widelcem, po trzecie drobnymi zmianami w pozycji kierowcy.
Pierwszym elementem, jaki natychmiast rzuca się w oczy, jest ta drapieżna przednia lampa z dwoma paskami LED i dużą soczewką po środku. Masywności dodają z kolei duże wloty powietrza zamontowane po obydwu stronach, przy zbiorniku paliwa. W nowej MT-03 również tylna lampa jest ledowa.
Zmienione przednie zawieszenie miało zapewnić kierowcy lepszą precyzję prowadzenia i wyczucie przyczepności przedniej opony. W warunkach miejskich trudno od razu zaobserwować różnicę, ale na torze jest to zauważalne.
Kolejna zmiana dotyczy pozycji kierowcy. Ta zmieniła się w niewielkim stopniu, m.in. przez cofnięcie kierownicy. Kierowca siedzi teraz jeszcze bardziej wyprostowany.
Kanapa jest zamontowana bardzo nisko, dzięki czemu na MT-03 bardzo swobodnie poczują się osoby niewysokie (podobnie zresztą, jak w przypadku R3). Z kolei mając powyżej 180-185 cm wzrostu możesz mieć pewne problemy ze zbyt dużym zgięciem nóg w kolanach po ustawieniu stóp na podnóżkach (podczas dłuższej jazdy to niekomfortowe).
Yamaha MT-03 - silnik, osiągi
Yamaha MT-03 na rok 2020, podobnie jak jej poprzedniczka, jest zapędzana za pośrednictwem dwucylindrowej jednostki o pojemności dokładnie 321 cm3. Motocykl spełnia wymogi prawa jazdy kategorii A2. Silnik generuje 42 KM mocy.
Te skromne 42 KM to o około 10 KM więcej w stosunku do jednocylindrowego BMW G 310, czy trzysetki Hondy. Jednocześnie jest to nieco mniej, niż oferują konkurencyjne KTM 390 Duke, czy Kawasaki Z400.
Na rozpędzenie Yamahy MT-03 od 0 do 100 km/h potrzeba około 5 sekund. Z kolei spalanie to średnio 3,5 l/100 km (do 4 l/100 km przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście).
Yamaha MT-03 - wrażenia z jazdy
Prowadzenie MT-03 jest bardzo proste i intuicyjne. Motocykl charakteryzuje znakomita zwrotność i poręczność. Osoby początkujące szybko poczują się bardzo pewnie za kierownicą MT-03. Tym trochę bardziej doświadczonym może brakować mocy, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Maksymalnie udało nam się rozpędzić testową Yamahę MT-03 do około 170 km/h. W miarę komfortowa prędkość podróżna to tutaj około 120 km/h, choć w przypadku lekkiego, miejskiego nakeda trudno rozmawiać o poważniejszych podróżach. Najlepiej, jeśli będą to przejażdżki do około 100-150 km od domu.
Najlepszym środowiskiem dla Yamahy MT-03 jest oczywiście wielkie, zatłoczone miasto. Ten motocykl sprawnie mknie pomiędzy stojącymi w korku samochodami, a następnie dynamicznie rusza spod świateł zostawiając wszystkich w tyle (nieczęsto spotkasz auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h poniżej 5 sekund).
Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłbym po zakupie nowej Yamahy MT-03 (poprzedniej również to dotyczy) byłaby wymiana wydechu na akcesoryjny. Nie po to, żeby brzmiał głośniej, ale po to, aby generował trochę niższe, bardziej basowe dźwięki.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Model MT-03 to dobry wybór na pierwszy motocykl oraz praktyczny środek lokomocji na co dzień, do miasta. Zgrabny wygląd i oryginalny styl wyraźnie nawiązujący do większych maszyn z rodziny MT przykuwają uwagę. Yamaha MT-03 nie jest małym motocyklem, a przynależność do niewielkiej kategorii pojemnościowej zdradzają głównie niezbyt szerokie opony.
Bardzo przyzwoite osiągi pozwolą sprawnie przemieszczać się w obrębie wielkich metropolii, a w weekend wyskoczyć na krótką wycieczkę za miasto.
Cena nowej Yamahy MT-03: od 23 990 zł.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeJaki jest sens robienia testu motocykla w drugiej po³owie roku, skoro od pocz±tku kolejnego roku importer wyrzuca ten model z oferty?
Odpowiedz